Kereső optimalizálás: META adatok megadása

Milyen META adatokat kell megadni a felhasználónak és mi ennek a jelentősége?

A META adatok olyan szövegek, amelyeket a honlap forráskódja tartalmaz, de vizuálisan az oldalon nem jelennek meg. Megadása mégsem a fejlesztő, hanem a tartalmat elhelyező munkatársunk feladata. A META adatok ugyanis olyan fontos információk, amik a tartalomnak a keresőkben való megjelenését befolyásolják erősen.

Legismertebb META tagok a TITLE, DESCRIPTION és a KEYWORDS

A TITLE tag jelenik meg a Google keresőjének találati listájában első sorként, ha az oldal találati listában jelenik meg. A DESCRIPTION tag pedig a fenti sor alatt, az adott link leírásaként.

Épp ezért, ezek a tartalom szerves részei, egyfajta „előképei” a tényleges cikknek, amely egy külső oldalon, a keresési eredmény listában jelenik meg. Jelentősége óriási, hiszen hiában vagyunk akár az első oldalon is a keresési eredményben: ha nem vonzó a TITLE vagy nem érdekfeszítő a DESCRIPTION, a felhasználó könnyen más linkre kattint először!

A KEYWORDS megadása mára feleslegessé vált. Korábban ez egy lehetőség volt a Google számára, hogy jelezzük, mely kulcsszavakat tartjuk fontosnak az adott lapon. Jelenleg a Google lényegében nem veszi figyelembe ennek tartalmát – megadásával csak akkor foglalkozzunk, ha van rá szabadidőnk.

Milyen a jó TITLE?

A jó TITLE tag 3-5 szóból álló rövid, tömör, kulcsszavakat tartalmazó mondat, ami az adott tartalmi lapra legjobban jellemző. Honlapunk minden egyes lapjának egyedi TITLE tagja kell legyen.

Milyen a jó DESCRIPTION tag?

A jó DESCRIPTION tag 2-3 közepesen hosszú, írásjeleket, tagolásokat tartalmazó mondat, amely a látogatók számára készült és röviden összefoglalja a lap tartalmát. Honlapunk minden egyes lapjának egyedi DESCRIPTION tagja kell legyen.

A KEYWORDS tagról

Ahogy fent jeleztük, ennek a tagnak már nincs sok jelentősége. Ha mégis megadnánk, 10-30 kulcsszót, vesszővel elválasztva kell itt felsorolni.

Hogyan lehet megadni a META tagokat?

Ma már szinte minden kis- és közepes vállalkozásnak van céges honlapja, amit vagy egy lelkes alkalmazott, esetleg ismerős, vagy fejlesztő cég készített. Ritkább esetben a honlapon megjelenő tartalmakat, cikkeket, egy tartalomkezelő rendszer (CMS – Content Manegment Software) segítségével könnyedén, online lehet szerkeszteni. Ez nagyon hasznos, hiszen például az új hírek, szolgáltatások a fejlesztő bevonása nélkül megjeleníthetőek a weboldalon.

Általában egy ilyen tartalomnak egy címe és tényleges leirata, amely valamilyen mértékben online formázható is. Ennek megadása több-kevesebb sikerrel szokott is sikerülni. Természetesen még sok más adat megadására is szükség lehet – ez tartalomkezelő rendszerenként eltérő. Ami biztosan szükséges: a fent említett META tagok. Ha a tartalomkezelő rendszerünk ezt nem tartalmazza, kérjük meg a fejlesztőt, hogy építse be. Ha erre nincs mód, keressen másik fejlesztőt!

A radírSoft tartalomkezlője a SiteAdmin lehetőséget biztosít a META adatok megadására is.


<< Vissza

Véleménye van? Jobban tudja? Kommentálja a Facebookon!

Kitaláljuk és valóra váltjuk!
Branding Hírek: saját gondolatok és online lapszemle -|- Branding Tudástár: használható leírások és videók

Branding.hu a Facebookon - Márkaépítés a közösségi térben is! Branding.hu a Twitteren - Friss hírek a Márkaépítéssel kapcsolatban

E-mail: info@branding.hu. www.branding.hu, 2018, ©Minden jog fenntartva.