Blog

Keresõ optimalizálás: META adatok megadása

Milyen META adatokat kell megadni a felhasználónak és mi ennek a jelentõsége?

A META adatok olyan szövegek, amelyeket a honlap forráskódja tartalmaz, de vizuálisan az oldalon nem jelennek meg. Megadása mégsem a fejlesztõ, hanem a tartalmat elhelyezõ munkatársunk feladata. A META adatok ugyanis olyan fontos információk, amik a tartalomnak a keresõkben való megjelenését befolyásolják erõsen.

Legismertebb META tagok a TITLE, DESCRIPTION és a KEYWORDS

A TITLE tag jelenik meg a Google keresõjének találati listájában elsõ sorként, ha az oldal találati listában jelenik meg. A DESCRIPTION tag pedig a fenti sor alatt, az adott link leírásaként.

Épp ezért, ezek a tartalom szerves részei, egyfajta „elõképei” a tényleges cikknek, amely egy külsõ oldalon, a keresési eredmény listában jelenik meg. Jelentõsége óriási, hiszen hiában vagyunk akár az elsõ oldalon is a keresési eredményben: ha nem vonzó a TITLE vagy nem érdekfeszítõ a DESCRIPTION, a felhasználó könnyen más linkre kattint elõször!

A KEYWORDS megadása mára feleslegessé vált. Korábban ez egy lehetõség volt a Google számára, hogy jelezzük, mely kulcsszavakat tartjuk fontosnak az adott lapon. Jelenleg a Google lényegében nem veszi figyelembe ennek tartalmát – megadásával csak akkor foglalkozzunk, ha van rá szabadidõnk.

Milyen a jó TITLE?

A jó TITLE tag 3-5 szóból álló rövid, tömör, kulcsszavakat tartalmazó mondat, ami az adott tartalmi lapra legjobban jellemzõ. Honlapunk minden egyes lapjának egyedi TITLE tagja kell legyen.

Milyen a jó DESCRIPTION tag?

A jó DESCRIPTION tag 2-3 közepesen hosszú, írásjeleket, tagolásokat tartalmazó mondat, amely a látogatók számára készült és röviden összefoglalja a lap tartalmát. Honlapunk minden egyes lapjának egyedi DESCRIPTION tagja kell legyen.

A KEYWORDS tagról

Ahogy fent jeleztük, ennek a tagnak már nincs sok jelentõsége. Ha mégis megadnánk, 10-30 kulcsszót, vesszõvel elválasztva kell itt felsorolni.

Hogyan lehet megadni a META tagokat?

Ma már szinte minden kis- és közepes vállalkozásnak van céges honlapja, amit vagy egy lelkes alkalmazott, esetleg ismerõs, vagy fejlesztõ cég készített. Ritkább esetben a honlapon megjelenõ tartalmakat, cikkeket, egy tartalomkezelõ rendszer (CMS – Content Manegment Software) segítségével könnyedén, online lehet szerkeszteni. Ez nagyon hasznos, hiszen például az új hírek, szolgáltatások a fejlesztõ bevonása nélkül megjeleníthetõek a weboldalon.

Általában egy ilyen tartalomnak egy címe és tényleges leirata, amely valamilyen mértékben online formázható is. Ennek megadása több-kevesebb sikerrel szokott is sikerülni. Természetesen még sok más adat megadására is szükség lehet – ez tartalomkezelõ rendszerenként eltérõ. Ami biztosan szükséges: a fent említett META tagok. Ha a tartalomkezelõ rendszerünk ezt nem tartalmazza, kérjük meg a fejlesztõt, hogy építse be. Ha erre nincs mód, keressen másik fejlesztõt!

A radírSoft tartalomkezlõje a SiteAdmin lehetõséget biztosít a META adatok megadására is.