Felhasználói élmény

A sebesség, mint az első számú felhasználói élmény

Nincs vesztegetni való időnk.


#HelloDecember! Eddig tetszik a napsütésed! :-)
 
Az is egyfajta felhasználói élmény, amivel December kedveskedik ma nekünk.
De az online térben az első számú, verhetetlen felhasználói élmény nem más, mint a Sebesség.
 
Mi az, ami senkinek nincs elég, pontosabban fogalmazva mindenkinek véges?
Mi az, amiért minden cég, márka, online hely versenyez, hogy ezt az igen véges jószágot nála költsd el?
Ez az idő.
 
Egy nap pontosan 86.400 másodpercből áll. Tudja, érzi ezt minden felhasználó. Ezért is keletkezik bennünk a feszült érzés, amikor a kedvenc hírportálunk nem nyílik ki a szokásos ezredmásodpercek alatt. Mit teszünk? Várakozás helyett azonnal rábökünk a másikra, amit szintén gyakran használunk. Nincs vesztegetni való időnk.
 
Minden másodpercet amit "A" oldalon töltünk, azt "A" oldalnak sikerült elvennie "B" oldaltól, örökre. Hiszen a keret adott.
 
A sebesség azért döntő ebben a játszmában, mert a felesleges, a "vesztegetni való" időt tudod vele minimalizálni. Azt az időt, aminek a felhasználásáról nem a felhasználó, hanem Te, mint rajta kívül álló oldaltulajdonos tehetsz. Ha a felhasználó úgy érzi, maga gazdálkodik az ideje felett, majd szívesen nézegeti nálad a képeket, akár fél órán át is. De ha úgy érzi, elvettél tőle fél másodpercet, már be is csuk.
 
Sajnálom, de ez az igazság.
 
Mit tehetsz? A sebesség optimalizálása egy weboldal esetén nagyobb tudomány, mint elkészíteni vagy üzemeltetni a weboldalt. Nem részletezem ebben a posztban, de értsd meg: ez mindennél fontosabb.
 
És ne gondold, hogy a social médiában nem értelmezhető a kérdés. Emlékezz csak egy korábbi Marketing Séták hétre, amikor a tartalomtípusokról volt szó. A bejegyzésed formátuma, tartalma, akár csak a szövegben leírt első karakterek is befolyásolják a "betöltődési sebességet" - azaz, hogy a látogató eljut-e arra pontra: "ez itt az időmet vesztegeti".