Kreatív koncepció
A stílus maga az ember - és egy márka is
Ma a Tök-hegyen sétálva gondolkoztam el egy pár perces reggeli rádiós beszélgetésen, amely tökéletesen illeszkedett a mai témánkhoz.
Ma a Tök-hegyen sétálva gondolkoztam el egy pár perces reggeli rádiós beszélgetésen, amely tökéletesen illeszkedett a mai témánkhoz.
"A stílus maga az ember" - tartja a mondás, de vajon az "ember" helyére tehetünk-e "terméket", "márkát"?
Hiszem, hogy igen! Sőt: ez a dolgunk, legyen (szerethető) egyénisége, stílusa a brandunknek.
A kreatív koncepciónk az eredeti terméken és egy nagyszerű ötleten alapul, és az így megalkotott stílusban fejeződik ki. A stílus adja a "hogyan"-t mindig, minden helyzetben.
Kauczky Armand lett a "channel voice"-a, azaz a csatorna hangja az egyik országos rádiónak. A rádió, mint "termék" eredeti termékfejlesztés, hiszen olyan zenei stílust képvisel, amely markánsan azonosítható. Az "ötlet", hogy Armandot kérték fel a csatorna hangjának, tökéletes, hiszen a színész tökéletesen illeszkedik a rádió stílusába, és ahhoz adja a saját, senki mással össze nem téveszthető, és szerethető egyéniségét. Ki ne ismerné fel azonnal a hangját? Ezzel egy csapásra kialakul a rádió új stílusa (sok más műsorvezető és persze maguk a zeneék mellett).
Ha nem csak egy év Marketing Tervét, vagy egy termék kampányát kell megtervezni, hanem nagyobb léptékben gondolkozunk, a fenti folyamatot nevezhetjük brandingnek. A Branding során olyan DNS-t alkotunk, amely a márka, a cég élethosszig tartó ciklusaiban is mindig megmutatja, hogyan kommunikál, hogyan viselkedik az adott brand egy helyzetben. Ha jó a brandingünk, ha megalkottunk egy Márka-könyvet, akkor egy egyes marketing vagy fejlesztési feladatok során egy programozónak, grafikusnak vagy szövegírónak nem kell feltalálni a spanyolviaszt - a Márka-könyv világosan megmutatja, hogyan kell a feladatot elvégezni. Ez biztosítja az egységes stílust, és zárja ki a rögtönzés és hibázás lehetőségét.