Marketing Mappa

A 'csak' és a 'nem csak' esete a tanulással

Tanulni, fejlődni nagyon sokféleképpen lehet.


Hasonlóan tegnaphoz: reggel még szikrázó napsütés, de mire a sétához jutottam, beborult.
 
A Marketing Mappa hét zárógondolatához egy délelőtti PR rádióinterjú adta az apropót: "Nők világa lelki detox - nem csak nőknek" névvel fut most egy online konferencia és előadás-sorozat, a szervező beszélt erről.
 
Ennek kapcsán gondolkoztam el a "csak" és a "nem csak" használatán a marketingkommunikációban. Rákeresve a Google rengeteg opciót ad, ha elkezdem gépelni, hogy "csak nőknek". Hirdetésekben nagyon pontosan tudunk megcélozni egy adott célcsoportot (pl.: XII. kerületi 20-22 év közötti nők, akik görkoriznak), és a reklámok, kreatívok során is gyakran szólítjuk meg, "szinte a nevén" a potenciális vevőt. Sőt, ha csak van rá lehetőség - mondjuk hírlevélben -, akkor tényleg a nevén is.
 
A bajom a "csak"-al van. Vagy azzal, ha van valami körülírás, akkor miért teszik hozzá a "nem csak"-ot?
Főleg ahhoz, hogy nőknek, de nem csak...
Biztos lehetett volna ezt ennél kreatívabban is (és a "lelki detox" értelmezésébe bele sem kezdenék).
 
Maga a program egyébként nagyon klassz, sok neves vagy ismert előadóval, köztük számos férfival is. Kiváló tanulási, fejlődési lehetőség - jegyzi meg a szervező, majd teszi hozzá, hogy erre egyébként is inkább a nők nyitottak, mármint a fejlődésre, tanulásra. Egy ilyen online előadás-sorozat meg, többek között Hajós Andrással és Steiner Kristóffal remek lehetőség erre.
 
Ezzel egyet is értek. Tanulni, fejlődni nagyon sokféleképpen lehet. Online vagy offline előadásokkal, egy könyvvel, iskolával-képzéssel, alkotófolyamattal, gyakorlással, tapasztalatszerzéssel. Vagy sokszor egyszerűen megfigyeléssel - állítólag Mozart is így tanult meg zongorázni. És úgyis, ha elgondolkozunk a híreken, ahogyan ezen a héten is tettük, itt a Marketing Mappában .-)