Perszóna alkotás
Perszóna alkotás - kik a perszónák?
Ezen a héten a Marketing Terv egy másik részét vizsgáljuk meg jobban: a célcsoport meghatározáshoz szükséges perszóna alkotást.
Csodás napsütés és -3, de akkor is #SétáljDélben! .-)
Ezen a héten a Marketing Terv egy másik részét vizsgáljuk meg jobban: a célcsoport meghatározáshoz szükséges perszóna alkotást.
A perszóna egy olyan virtuális személy, akinek nevet adunk, fényképet vagy rajzolt grafikát is kap, és teljes személyiséget vágyakkal, félelmekkel, érzésekkel. Mindezt egy adott társadalmi helyzetben, anyagi, egészségügyi, családi állapotra is kitérve. Ha kellően részletesen alkottuk meg, bármilyen helyzetben a "bőrébe" bújhatunk, és látható, hogyan viselkedne - mondjuk egy hirdetésünk láttán.
De nem csak megalkotjuk a perszónkat, hanem életben is tartjuk. Nap mint nap megvizsgáljuk, hogyan viselkedne ma, és ha szükséges, módosítjuk, fejlesztjük.
Ha például egy Kati nevű, 37 éves, Baranya megyei, egyedül élő nő az egyik perszónánk, akkor egészen biztos, hogy az elmúlt hetekben sokat foglalkoztatta Őt a horvátországi földrengések sorozata. Mindezek új érzéseket - félelmeket - generáltak benne, amelyet jobban megismerve hatékonyabban tudjuk elérni az általa reprezentált célcsoportot.
Mint látjuk, rengeteg információra van szükségünk ehhez a feladathoz. Az információk legkönnyebben elérhető forrása a saját statisztikáid, a webhelyeidhez kapcsolódó Google Analytics fiókok vagy más elemző szoftverek, a social média felületek adatai, valamint az általad indított hirdetések statisztikái.
Ezek jellemezően demográfiai adatok, de kiindulásnak és folyamatos kontrollnak tökéletesen megfelelnek.
Szokd meg tehát, hogy ne a hiúsági mutatók miatt csekkold a statisztikákat. Persze jó látni, ha ezen a héten több embert értél mint az előzőn, de ami igazán fontos, az az, ami a számok mögött van: a viselkedések és azok változásai.