Piaci pozicionálás

Pozicionálás másokhoz viszonyítva

Az új hét új témát is jelent: Hogyan tudod magad helyesen pozicionálni a piacon?


Szürke, de mozgalmas hétfővel indult a hét, szerencsére a Citadelláról ma sem kellett lemondanom.
 
Az új hét új témát is jelent: Hogyan tudod magad helyesen pozicionálni a piacon?
 
A múlt héten a karácsonyi kampányokkal foglalkoztunk, de nem beszéltem a zajról, azaz a környezetről, a piacról, amiben ezeket az akciókat végzed. Ha mindeni kampányol, mindenki ugyanazt csinálja (pl. nyereményjáték), akkor különösen fontos ez a kérdés.
 
A pozicionálás egy fundamentális marketing-brandig kérdés, amely alapjaiban határozza meg a működésed. Ha foglalkoztál ennek a megtervezésével és folyamatosan foglalkozol az újratervezésével, akkor az megadja, hogy milyen marketing eszközökre van szükséged.
 
De nem csak nagyban, kicsiben is értelmezhető, itt a socialban is, akár egy-egy posztra vagy fiókra is.
 
Az első módszer: a többiekhez képest határozd meg magad. Mutasd meg a különbségeket, teremts kontrasztot a piacon.
Vannak Ők, és vagy Te.
 
Pár példa: 
- "igaz, hogy sokan árulnak sapkákat, de jellemzően 4-5 szín kapható. Nálunk 54."
- "sok mosógépszerelő van, de a kiszállás nálam mindig ingyenes"
- "az utcán szembejövők közül 4 emberből 3 ért a marketinghez, de én 30 éve foglalkozm vele"
- vagy fordítva: "sokan régóta foglalkoznak ezzel, én csak most végeztem az USA-ban, de ezt a szemléletet tudom elhozni neked"
 
Egy posztra, vagy Insagram fiókra nézve:
- "sokan fotóznak balatoni naplementét, napfelkeltét. Engem a hajnal első pillanata, a sötétség és a fény határa izgat, az a varázslatos pillanat, amikor már tudod, hogy jönni fog a változás."
 
Írd meg kommentben, a többi hasonló céghez, profilhoz képest Te miben vagy más!
 
 
Ne feledd: a Marketing Séták ingyenes, és minden nap csatlakozhatsz!
Ha nem tudsz eljönni, vagy ajándékoznál, vásárolj Marketing Séták Ajándékutalványt bruttó 19050 Ft-ért. Tartalma: 2x60 perces Skype marketing konzultáció. Részletekért írj üzenetet!