Ügyfélszerzési folyamat

Gyakorlati példa ügyfélszerzésre: a gumiszerviz

Ma egy gyakorlati példát hoztam rá, egy elképzelt gumiszerviz formájában.


Reggel esett egy kis hó, a sétára pont elállt minden, majd esőként tért vissza.
 
Hogyan építs fel egy értékesítési folyamatot, alkoss konverziós tölcsért?
Ma egy gyakorlati példát hoztam rá, egy elképzelt gumiszerviz formájában.
 
Van egy gumiszervizünk, Budapest peremkerületében, az agglomerációba vezető főút mellett, nagy hirdetőtáblával a homlokzatunkon. Alapvetően téli-nyári gumicseréből élünk.
 
Első lépésben a célcsoportunk idegenjeihez szólunk: a kerületben, vagy a környező településeken élő férfiakhoz, akik szeretnek vezetni és autóval közlekednek. Facebookon, Google Ads-ban is tudunk rájuk jól célozni területi, demográfiai, érdeklődés és viselkedés alapon. Tartalomként olyan vezetéstechnikai blogot adunk nekik, ahogy arról olvashatnak, hogyan kell ellenkormányozni jeges úton, mit jelent az "aquaplaning", és persze mennyire fontos az abroncsok állapota.
 
Azokból, akik egy vagy több ilyen tartalmunkat is elolvasták, vagy ennek kapcsán a Kapcsolat oldalunkat is megnézték, remarketing listát építünk. Ők már lehetséges vásárlók, így a remarketing eszközével előbb arról mesélünk nekik, hogy mit tartalmaz a garanciánk, majd az ingyenes nyári átvizsgálást hozzuk szóba. Aki az utóbbit igénybe is veszi, máris leaddé válik, és fizikailag is kapcsolatba kerül velünk - bár még mindig nem fizetett egy fillért sem.
 
Az átvizsgálás után 5%-os kupon küldünk, amit ősszel válthat be, amikor esedékes a csere. De nem várjuk meg, hogy jelentkezzen: ősz elején új kupont küldünk, ha előző elveszettet volna, és a 24 órán belüli foglalásért további 5%-ot adunk.
 
Nálunk cserél: vevő lett! Pár nap múlva rácsörgünk, minden rendben van-e? A tavaszi cseréhez már 20%-os kedvezmény megy: innentől Önnek ez jár.
 
Örökre velünk marad, és minden haverjának elmeséli. Vége